1954
KURULUŞ
Gelişmekte olan Türkiye’nin Kırıkkale ilinde küçük bir atölyede temelleri atılan AKÇAY; ülkemizin
geleneksel kokusu, ferahlığı ve tazeliği olan kolonya üretimine mütevazı bir şekilde başladı.
AKÇAY bugün, Türkiye’nin en köklü kuruluşlarından biri olmanın haklı gururunu yaşıyor.
1990
LİMİTED ŞİRKET KURULUŞU
Özgün üretimle geçen yılların sonunda AKÇAY, sermayesi ve kendini sürekli geliştiren yapısı
sayesinde büyük bir şirket olma yolunda ilk adımını attı. 1990 yılında AKÇAY artık ticari unvanını
aldı ve üretim hayatına Limited Şirket olarak devam etmeye başladı. Bu gelişmeyle büyük bir
istihdam yaratan AKÇAY, çevresini destekleyen bir kuruluş olarak ülke ekonomisine de artık daha
fazla katkı sağlamaya başladı.
2000
KAPASİTE ORANINDA ARTIŞ
2000’li yıllara gelindiğinde AKÇAY, artık ülke genelinde satışlar gerçekleştiren, kendi formülleriyle
ürettiği özgün koku tasarımlarını Türkiye’nin dört bir yanına ulaştıran, alanında öncü firmalardan
biri haline geldi. Artan satış noktaları ve talepler üzerine üretim merkezini daha büyük bir alana
taşıyan AKÇAY, yıllık 500 litre olan koku üretimini 900 litreye çıkardı. Böylelikle AKÇAY
daha çok noktada daha büyük kitlelere ulaşmaya başladı. Artık hedefi büyüktü. Geri dönüşlerden
oldukça memnun olan tecrübeli yönetim ekibi, “Sınırları aşmanın zamanı geldi” dedi.
2002
YURT DIŞI SATIŞLARININ BAŞLAMASI
Daha da büyüyen AKÇAY’ın ferahlığı sınırları aştı. Çıkılan yurt dışı seyahatleri ve yapılan
görüşmeler sonucunda AKÇAY, dünya pazarına açıldı. Almanya ile başlayan satışlar Amerika,
İngiltere, İsveç, İsviçre, Hollanda, Norveç ve Kanada gibi dünyanın ekonomide lider ülkeleriyle
devam etti. Avusturya, Avusturalya, İsrail, Danimarka ve Belçika da AKÇAY Kolonyaları’na ilgi
gösteren ülkeler arasında yerlerini aldılar.
Hizmet hayatına Kırıkkale’de başlayan AKÇAY, ülkesini dünya çapında temsil eden, ekonomiye
ciddi katkılarda bulunan bir firma haline geldi.
2010
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE FABRİKA AÇILIŞI
Yurt içinde ve yurt dışında büyük talep gören AKÇAY, 2010 yılında organize sanayi bölgesinde
fabrika açılışını gerçekleştirdi. Son teknolojiye sahip modern üretim tesislerinde tamamen bilgisayar tabanlı üretime geçti. Mütevazı bir atölyede başlayan üretim ve hizmet hayatına artık
teknoloji tabanlı dev fabrikalarında devam etmeye başladı. Ülke sınırlarını aşan AKÇAY kokuları,
dünya genelinde büyük beğeni ve takdir topladı.
2011
ISO VE GMP BELGELERİ
Özgün koku üretimi yapan AKÇAY’ın ürün kalitesi belgelerle tescillendi. Kurumsallaşma yolunda
emin adımlarla ilerleyen AKÇAY, her zaman daha iyi hizmet sunma politikasıyla üretim kalitesini
her geçen gün bir üst noktaya taşıdı ve taşımaya devam ediyor.
2013
TAM OTOMATİK DOLUM MAKİNELERİ ALIMI
Son teknoloji üretim merkezlerine tam otomatik dolum makinelerini de ekleyen AKÇAY,
zamandan da tasarruf ederek daha kısa zamanda daha fazla üretim yapmaya başladı. Üretimde
kalitesini sürekli arttırırken, satış noktalarına yenilerine ekleyerek büyümeye devam etti.
2015
YENİ ÜRÜNLERİN ÜRETİMİ
Kolonya üretimindeki kalitesi tescillenen AKÇAY, ürün yelpazesini genişletmek üzere
çalışmalarına başladı. Yurt içinde ve yurt dışındaki saha araştırmalarına yoğun şekilde devam
eden AKÇAY ekibi, kolonya üretiminde olduğu gibi piyasaya süreceği yeni ürünlerinde de
özgünlüğü ön planda tuttu.
Sıvı sabun, şampuan ve bulaşık deterjanı gibi ürünlerle kolonya üretimindeki başarısını özel koku
esanslı temizlik ürünlerine de yansıtan AKÇAY, ürün yelpazesini kalitesinden ödün vermeden
genişletti.
2017
KOLONYA ÇEŞİTLERİNİN ARTTIRILMASI
2017 yılında kendi temin ettiği hammaddelerden yeni formüller üreterek mevcut kolonya ürün
yelpazesini de genişletmeye başladı. Mevcut kolonya ürün yelpazesine 10 çeşit özgün kolonya
ekleyerek sektördeki gücüne güç kattı. Piyasaya sürülen yeni kolonya çeşitleri yurt içinde ve yurt
dışında büyük ilgi gördü.
2018
YENİ ÜRÜNLERİN PİYASAYA ARZI, YENİ HEDEFLER
2018 yılına gelindiğinde AKÇAY, kurumsal yapısını bozmadan ve kalitesinden taviz vermeden büyümeye devam etti. Üretim tesislerine yeni dolum makineleri konumlandırırken artık toplantılar da yeni hedefler konuşulmaya başlandı. Yurt içinde yapılan saha araştırmaları, gerçekleştirilen yurt dışı seyahatleri ve taleplerin değerlendirilmesi sonucu yeni hedefler ve yeni ürün çeşitleri belirlendi.
YENİ DOLUM MAKİNELERİNİN ALIMI
Oje sil, krem çeşitleri, vazelin ve ağda gibi kozmetik ürünlerinin üretimine başlanarak piyasaya
arzı sağlandı.
Üretim Kapasitesini Artırmak
900 litre olan üretim kapasitesini %50 artırma hedefi doğrultusunda karar alındı.
İhracatı Artırmak
%30 olan yurt dışı satış yüzdesini %60 oranına çıkartmak planlandı.
Yurt İçi Piyasada Mağaza Zincirleri ile Anlaşma
Yurt içi piyasasında önemli mağaza zincirleri ile görüşmeler gerçekleştiren AKÇAY, bu
görüşmeler sonucunda BİM, A101 ve Bizim Toptan gibi önemli markalarla anlaşma sağladı.
Böylece “Türkiye’nin her köşesine ulaşma” hedefi için önemli bir adım daha atılmış oldu.